Základy obrazové komunikace

Štítky:

Ilustrační obrázek Jak rozumět obrazům každodenní kultury? Co nám sdělují reklamní billboardy, fotografie, politické kampaně a jak využíváme veřejný prostor? Na tyto otázky jsme se pokusili odpovědět v devadesátiminutovém workshopu projektu FRESH EYE, který představuje jedinou platformu v České republice dlouhodobě orientovanou na podporu oblasti rozvoje vizuálních studií.
Lektory nám byli Mgr. Andrea Průchová - doktorandka oboru sociologie na FSV UK, zabývající se primárně vizuální kulturou a vizuální sociologií, a Mgr. Štěpán Pudlák - doktorand oboru sémiotiky na FHS UK, působící zejména v oblasti kognitivní sémiotiky. Ti přijeli do naší školy 13. května 2015 a diskutovali se studenty 3.A a 7.G o tom, jak se orientovat v záplavě obrazů, které zaplňují náš veřejný prostor a agresivně se dožadují naší pozornosti.
V průběhu pracovního setkání se vystřídaly přednáškové minilekce, promítání prezentací, skupinové činnosti, diskuse a společné přemýšlení, takže vymezená devadesátiminutovka uběhla jako nic, ale námětů k dalšímu povídání zůstalo ještě mnoho. Možná nás FRESH EYE navštíví ještě někdy v budoucnu...

Fotografie